Co dělat,když má-li autíčko problém.
Nejsem jistě jediný, kdo je již důchodcem ale má své staré Volvo rád.U Volva jde o styl, ostatní není tak podstatné. Mám model 850, r.1992.Vůz i já se několik dní trápíme.Jezdím denně pracovat na chalupu vzdálenou sice jen půl hod.cesty,ale voda v přídavné nádržce na chlazení vždy vře a občas i vytéká. Vyměnil jsem termostat, ale závada trvá. Motoru pomáhám tím, že stále intenzivně topím.Chladič se jeví čistý, neboť zmáčknutím přívodní hadice voda do vyrovnávací nádržky přitéká.Koupil jsem na výměnu vodní čerpadlo. Při najetí 160 000km má již nárok, neboť ani superkvalitní švédská ložiska a symeringy nejsou věčná.Nechce se mi ale věřit,že závada přehřívání motoru ve vodním čerpadle bude .Když jsem uviděl zaslané nové, pomyslně jsem nad jeho kvalitou smekl. Ve vodě z vyrovnávací nádržky nejsou stopy po oleji.Nechce se mi proto \alespoň prozatím\ ani pomyslet na možně vadné těsnění v motoru.Tuším, že ventilátor chlazení za jízdy neběží, ale jsem známými řidiči ujišťován, že má spínat až při 95st. \Jezdím podle možnosti na 5.rych.st. a nikoli rychle.\ Dotaz na přátele z klubu.1) Jaká je podle Vás možná příčina přehřívání motoru. 2) Má ventilátor chlazení za běžné jízdy běžet?Pokud ano,kde hledat závadu. Po nalezení a odstranění příčiny závady se ozvu.Klidnou a bezpečnou cestu i dovolenou za volantem modelů VOLVA přeje Vám; - jeho příznivcům J.Elner
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 23. bře 2012 21:22:38
- vlado82
- Moderátor
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 02. bře 2012 22:39:24
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
Těsněni pod hlavou, jestli vytéká voda z nádobky je velký tlak ve vodním systému to muže dělat ruplé těsnění pod hlavou mezi vodou a spalovacím prostorem (nikoliv blokem mazáním - ne tam, kde je olej).J.Elner@email.cz píše:Co dělat,když má-li autíčko problém.
Nejsem jistě jediný, kdo je již důchodcem ale má své staré Volvo rád.U Volva jde o styl, ostatní není tak podstatné. Mám model 850, r.1992.Vůz i já se několik dní trápíme.Jezdím denně pracovat na chalupu vzdálenou sice jen půl hod.cesty,ale voda v přídavné nádržce na chlazení vždy vře a občas i vytéká. Vyměnil jsem termostat, ale závada trvá. Motoru pomáhám tím, že stále intenzivně topím.Chladič se jeví čistý, neboť zmáčknutím přívodní hadice voda do vyrovnávací nádržky přitéká.Koupil jsem na výměnu vodní čerpadlo. Při najetí 160 000km má již nárok, neboť ani superkvalitní švédská ložiska a symeringy nejsou věčná.Nechce se mi ale věřit,že závada přehřívání motoru ve vodním čerpadle bude .Když jsem uviděl zaslané nové, pomyslně jsem nad jeho kvalitou smekl. Ve vodě z vyrovnávací nádržky nejsou stopy po oleji.Nechce se mi proto \alespoň prozatím\ ani pomyslet na možně vadné těsnění v motoru.Tuším, že ventilátor chlazení za jízdy neběží, ale jsem známými řidiči ujišťován, že má spínat až při 95st. \Jezdím podle možnosti na 5.rych.st. a nikoli rychle.\ Dotaz na přátele z klubu.1) Jaká je podle Vás možná příčina přehřívání motoru. 2) Má ventilátor chlazení za běžné jízdy běžet?Pokud ano,kde hledat závadu. Po nalezení a odstranění příčiny závady se ozvu.Klidnou a bezpečnou cestu i dovolenou za volantem modelů VOLVA přeje Vám; - jeho příznivcům J.Elner
Pokud zastavíte při plně zahřátém motoru sáhněte na velkou hadici co jde k chladiči nesmí být nafouklá moc tvrdá.
Když otevřete nádobku musí max. odfouknout -zabublat- (nesmí se valit ven nebo hodně bublat)
Pokud ano je to nejspíše to těsnění.
Napište jak to dopadlo

VOLVO V40 "98" D4192T1
- vlado82
- Moderátor
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 02. bře 2012 22:39:24
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
Jinak toto patří spíše do sekce 850vlado82 píše:Těsněni pod hlavou, jestli vytéká voda z nádobky je velký tlak ve vodním systému to muže dělat ruplé těsnění pod hlavou mezi vodou a spalovacím prostorem (nikoliv blokem mazáním - ne tam, kde je olej).J.Elner@email.cz píše:Co dělat,když má-li autíčko problém.
Nejsem jistě jediný, kdo je již důchodcem ale má své staré Volvo rád.U Volva jde o styl, ostatní není tak podstatné. Mám model 850, r.1992.Vůz i já se několik dní trápíme.Jezdím denně pracovat na chalupu vzdálenou sice jen půl hod.cesty,ale voda v přídavné nádržce na chlazení vždy vře a občas i vytéká. Vyměnil jsem termostat, ale závada trvá. Motoru pomáhám tím, že stále intenzivně topím.Chladič se jeví čistý, neboť zmáčknutím přívodní hadice voda do vyrovnávací nádržky přitéká.Koupil jsem na výměnu vodní čerpadlo. Při najetí 160 000km má již nárok, neboť ani superkvalitní švédská ložiska a symeringy nejsou věčná.Nechce se mi ale věřit,že závada přehřívání motoru ve vodním čerpadle bude .Když jsem uviděl zaslané nové, pomyslně jsem nad jeho kvalitou smekl. Ve vodě z vyrovnávací nádržky nejsou stopy po oleji.Nechce se mi proto \alespoň prozatím\ ani pomyslet na možně vadné těsnění v motoru.Tuším, že ventilátor chlazení za jízdy neběží, ale jsem známými řidiči ujišťován, že má spínat až při 95st. \Jezdím podle možnosti na 5.rych.st. a nikoli rychle.\ Dotaz na přátele z klubu.1) Jaká je podle Vás možná příčina přehřívání motoru. 2) Má ventilátor chlazení za běžné jízdy běžet?Pokud ano,kde hledat závadu. Po nalezení a odstranění příčiny závady se ozvu.Klidnou a bezpečnou cestu i dovolenou za volantem modelů VOLVA přeje Vám; - jeho příznivcům J.Elner
Pokud zastavíte při plně zahřátém motoru sáhněte na velkou hadici co jde k chladiči nesmí být nafouklá moc tvrdá.
Když otevřete nádobku musí max. odfouknout -zabublat- (nesmí se valit ven nebo hodně bublat)
Pokud ano je to nejspíše to těsnění.
Napište jak to dopadlo
VOLVO V40 "98" D4192T1
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 23. bře 2012 21:22:38
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
Pro Volvo V40 "98"D4192T1.
Děkuji za kvalitní rady. Číslo jedna:Je hrůza, že nevím o sekci 850.Číslo dvě,rád bych poděkoval za Tvůj profesionální výklad.Je to pro vůz sice ta nejhorší možnost, ale souhlasím, neboť na vodním čerpadle je najeto jen 30 000Km a vyměnil jsem bez úspěchu termostat i teplotní čidlo. Závadu v podstatě neodstranily ani tři litry fridexu, který vaří podle ředění ~ 165 -180st. a voda se z vyrovnávací nádržky jak sděluješ - skutečně valí ven.
Musím se sice starat,ale díky Tvé radě bude oprava rychlejší.Rozhodně by se měl nejpozději do týdne ozvat,tedy alespoň pokud půjdou věci hladce. Spolehlivý start šťastný návrat ze všech cest přeje J.Elner
Děkuji za kvalitní rady. Číslo jedna:Je hrůza, že nevím o sekci 850.Číslo dvě,rád bych poděkoval za Tvůj profesionální výklad.Je to pro vůz sice ta nejhorší možnost, ale souhlasím, neboť na vodním čerpadle je najeto jen 30 000Km a vyměnil jsem bez úspěchu termostat i teplotní čidlo. Závadu v podstatě neodstranily ani tři litry fridexu, který vaří podle ředění ~ 165 -180st. a voda se z vyrovnávací nádržky jak sděluješ - skutečně valí ven.
Musím se sice starat,ale díky Tvé radě bude oprava rychlejší.Rozhodně by se měl nejpozději do týdne ozvat,tedy alespoň pokud půjdou věci hladce. Spolehlivý start šťastný návrat ze všech cest přeje J.Elner
- vlado82
- Moderátor
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 02. bře 2012 22:39:24
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
To neni hrůza že nevíš o sekci 850 ona tady totiž ještě není, ale po domluvě s adminem již brzy budete mít kam psát i volvaři starších kháár.J.Elner@email.cz píše:Pro Volvo V40 "98"D4192T1.
Děkuji za kvalitní rady. Číslo jedna:Je hrůza, že nevím o sekci 850.Číslo dvě,rád bych poděkoval za Tvůj profesionální výklad.Je to pro vůz sice ta nejhorší možnost, ale souhlasím, neboť na vodním čerpadle je najeto jen 30 000Km a vyměnil jsem bez úspěchu termostat i teplotní čidlo. Závadu v podstatě neodstranily ani tři litry fridexu, který vaří podle ředění ~ 165 -180st. a voda se z vyrovnávací nádržky jak sděluješ - skutečně valí ven.
Musím se sice starat,ale díky Tvé radě bude oprava rychlejší.Rozhodně by se měl nejpozději do týdne ozvat,tedy alespoň pokud půjdou věci hladce. Spolehlivý start šťastný návrat ze všech cest přeje J.Elner
Dej vědět, jak dopadla oprava, zda jsme se trefili do diagnózy.


VOLVO V40 "98" D4192T1
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 23. bře 2012 21:22:38
Jak bude znít moudrá rada, když se motor začne přehřívat ?
Sekce 850 je návrh prozíravého motoristy,což je jediné, co dodat.Jezdím 50 let,kdy motory s váhami vzduchu a vozy řízené počítačem nebyly.Nejen Volvu 850 již sluší xenony.Mám je 2 roky v garáži,čímž se nechlubím,ale jezdím s nimi v jiném voze.Pohodu s tlumenými xenony nelze s ničím dost dobře srovnat.K poruše přehřívání.Vůz je u známého.Je to motorář který dělá Audi.Více příště. Zdraví J.Elner