Právě je sob 21. črc 2018 19:35:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čištění filtru pevných částic
PříspěvekNapsal: čtv 14. srp 2014 14:33:58 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 50
Čištění filtru pevných částic

Jedním ze způsobů řešení problému s DPF filtrem je jeho takzvané chemické čištění. Zjednodušeně řečeno, proces funguje, ale výsledek je nejistý. K čištění se používá chemický roztok, který stojí cca 500 Kč/litr. Tento roztok se nalije do tělesa DPF filtru a nechá se působit cca 24 hodin. Následně se vystříká horkou tlakovou vodou (pomocí tzv. wapky). Aby se celé čištění udělalo co nejlépe, je dobré mít přímý přístup k sítku DPF filtru. U některých DPF/FAP filtrů je možné vidět sítko přímo. U jiných (a těch je většina) je přístup špatný a je nutné úhlovou bruskou odříznout část DPF filtru tak, aby do něj byl přímý přístup při stříkání tlakovou vodou. Při tomto čištění roztok jako rozpouštědlo funguje spolehlivě, problém je ovšem hlavně v tom, že kanálky DPF filtru jsou tak malé, že se roztok nemusí dostat všude. Při chemickém čištění samozřejmě saze vytečou, nikde ale nemáte záruku, že vytekly všechny. Zároveň chemickou reakcí dochází k poškození drahých kovů, které jsou na tělese katalyzátoru (katalyzátor je totiž ve většině případů osazen v jednom tělese s DPF filtrem). To následně vede k nižší účinnosti katalyzátoru. Při chemickém čištění je třeba počítat s tím, že použijete podle typu vozu 3–6 litrů speciálního roztoku v ceně cca 1 500 – 3 000 Kč. Práce mechanika přijde nejméně na 3 000 Kč. Výsledek při tomto čištění je poměrně nejistý. Kdo s ním má zkušenost, netroufne si na takové čištění ani dát záruku. Běžně se stává, že vozidlo po takovém čištění najede 300 – 10 000 km a filtr je znovu ucpaný. Někteří lidé jsou ochotni znovu si za takové čištění připlatit. Nesmíme však zapomínat na to, že při každém dalším čištění je výsledek obvykle horší.

Vzhledem k vysokým cenám nových DPF/FAP filtrů od výrobců automobilů se může jevit jako ideální řešení nákup filtru pevných částic od druhovýrobců. Jsou to firmy, které se specializují na výrobu náhradních dílů. Jedná se o výrobce výfuků, katalyzátorů i DPF filtrů. Mnoho z těchto výrobců dodává náhradní díly i přímo automobilkám. Ceny těchto výrobců začínají již na rozumné částce přibližně od 9 000 Kč. Je možné podívat se například na specializovanou nabídku na stránce http://www.DPFcentrum.sk nebo http://www.DPFfap.cz U těchto prodejců se s přehledem dozvíte, kolik vás bude stát nový DPF filtr a jak řešit problémy s jeho výměnou. Zákazníkům umí i odborně poradit. Hlavní výhodou je, že si tam můžete vyhledávat produkty zcela jednoduše podle značky vozidla, motorizace a kódu motoru. U těchto prodejců se dá říci, že čím více výrobců dělá daný DPF filtr, tím nižší je jeho cena. Najdou se tam samozřejmě i kousky, kde jsou ceny dost vysoké. Je to hlavně z toho důvodu, že daný DPF filtr vyrábí pouze jeden výrobce. Ten si je dobře vědom, že nemá konkurenta s výjimkou originálu, a proto drží cenu vysoko. I taková cena je ale podstatně nižší než cena originálu u autorizovaného prodejce. Při současných cenách DPF filtrů je určitě na místě zvážit výměnu DPF filtru za nový díl. Zjednodušeně řečeno, pokud vyměníte nový kus, už byste s ním neměli mít problémy. Úplně přesně tomu tak ale není. Na DPF filtr je navázaná řada jiných součásti vozidla. Je tedy nutné při výměně zkontrolovat i všechny snímače tlaků, teplot, LAMBDA sondu, EGR ventil, turbo a všechny další součásti, které mají vliv na provoz vozidla. Nejednou se totiž stane, že na vozidle vyměníte DPF filtr a nový kus se hned ucpe. Tehdy je třeba počítat, že chyba je jinde. V první řadě je totiž nutné najít důvod ucpání DPF filtru a až poté jej měnit. Samozřejmě důvodem může být i běžné opotřebení, ucpání.

Na závěr jen tolik, že výměna DPF filtru není jen běžnou výměnou jako je výměna výfuku kus za kus, ale je důležité v řídicí jednotce vynulovat starý DPF filtr. V opačném případě hrozí, že vozidlo nebude spouštět regeneraci. Tím pádem dojde k ucpání nového dílu.


Přílohy:
volvo.JPG
volvo.JPG [ 89.71 KiB | Zobrazeno 19660 krát ]
IMG_1825.JPG
IMG_1825.JPG [ 74.05 KiB | Zobrazeno 19660 krát ]
IMG_1812.JPG
IMG_1812.JPG [ 81.26 KiB | Zobrazeno 19660 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 121.13 KiB | Zobrazeno 19660 krát ]
1.JPG
1.JPG [ 97.45 KiB | Zobrazeno 19660 krát ]

_________________
Tuning | Antény
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
I s levným povinným ručením se nemusíte bát. Ochrání vás stejně jak to drahé. Porovnejte na 123ruceni.cz.
Srovnání povinného ručení vám může ušetřit až 70 procent!
Naše další fóra: | Audi forum | BMW forum | Citroen | Dacia | Ford | Honda | Mazda forum | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Peugeot forum | Renault forum | Seat | Škoda | Subaru | Toyota | Volvo | Volkswagen | Tuning Forum |
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů